Czym się różnią wynagrodzenia pracowników oddelegowanych do pracy za granicą od tych pracujących w kraju?
Często występującą sytuacją, zwłaszcza w korporacjach międzynarodowych jest wysyłanie pracowników do pracy poza granicami kraju. Dla jednych może być to świetna okazja do poszerzania własnych horyzontów, poznawania nowych kultur czy obyczajów a dla innych konieczność.
Jak wyglądają wynagrodzenia pracowników oddelegowanych?
Należy pamiętać, że wynagrodzenia pracowników oddelegowanych zależą przede wszystkich od miejsca, a dokładnie kraju świadczenia danej usługi. Jeśli warunki pracy i płacy za granicą są mniej korzystne niż w Polsce, należy bezwzględnie stosować przepisy obowiązujące w naszym kraju.
Czy pracownikom przysługują dodatkowe świadczenia?
Zdecydowanie tak. Jeśli przepisy danego kraju przewidują możliwość uzyskania dodatkowych świadczeń, pracodawca musi obowiązkowo wypłacić je pracownikom oddelegowanym. Przepisy te jednak nie mają zastosowania do osób przebywających na delegacjach a także wykonujących pracę w ramach umowy cywilnoprawnej. Jeżeli pracownik zostanie skierowany do pracy poza granicami unii europejskiej, pracodawca zobowiązany jest zamieścić w umowie o pracę informację na temat czasu wykonywania danej umowy a także zobowiązany jest określić walutę, w jakiej będzie płatne wynagrodzenie.
Początkowi i niedoświadczeni przedsiębiorcy mogą mieć problem z prawidłową organizacją powyższego procesu. W takim przypadku konieczne jest skorzystanie z oferty profesjonalnych biur rachunkowych lub z pomocy wieloletnich księgowych. Jak znaleźć takie biuro i dobrego fachowca? Zawsze możemy zasięgnąć opinii wśród najbliższych lub skorzystać z wyszukiwarek internetowych, w których bez większych problemów znajdziemy interesującą nas usługę oraz określimy miasto np. wyszukując frazy takie jak „profesjonalna księgowość w małopolsce” czy „rozliczanie pracowników za granicą Kraków”. Jeśli to nasze początki w tej branży, z całą pewnością warto powierzyć swoje sprawy w ręce specjalistów.
Leave a Reply