Plany biznesowe, zarówno wielkich korporacji, jak małych, rodzinnych firm, oparte być muszą na rzetelnym rozeznaniu rynku. Potrzeby ludzi, popyt na pewne towary i usługi – to wszystko zmienia się bardzo dynamicznie. Stoi za tymi zmianami niebywały rozwój nauki i najnowocześniejszych technologii. Produkty, które jeszcze nie tak dawno uchodziły za towary luksusowe, stają się powszechnie dostępne, a więc coraz tańsze. Telewizor był kiedyś oznaką luksusu i wysokiego statusu społecznego rodziny, która go posiadała. Raz kupiony telewizor chroniony był i hołubiony oraz nieustannie naprawiany, ponieważ nowy stanowił ogromny wydatek. Dlatego świetnym biznesem był zakład naprawy sprzętu radiowo-telewizyjnego. Obecnie naprawa telewizora okazuje się często bardziej kosztowna niż zakup nowego. Klient wybiera więc to drugie wyjście. Zakłady naprawiające telewizory mają wobec tego coraz niej pracy i jest ich coraz mniej. Z kolei warsztatów samochodowych jest coraz więcej, ponieważ auta, mimo że relatywnie staniały nie są jednak na tyle tanie, aby przy byle awarii wymieniać je na nowe. Samochodów w przeliczeniu na jednego mieszkańca przybywa, więc i warsztatów również. Biznes ten zawsze był opłacalny, tak jest też obecnie, z tym że następuje specjalizacja warsztatów – co do marek samochodów i poszczególnych podzespołów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply