Pracownik chcąc osiągnąć sukces i posiąść daną pracę musi sam siebie zareklamować. Takie są realia i każdy o tym wie. Taka autoreklama powinna być korzystna i powinna trafiać w samo sedno, czyli kwalifikacje lub umiejętności , które są potrzebne do tego, aby wykonywać dany zawód. Tym samym pracodawca widzi, że ma do czynienia z profesjonalistą. To jest korzystne i dlatego wiele osób poprzez taką autoprezentację i reklamę pozyskuje pracę. Niestety, ale nie wszyscy mają się czym pochwalić, a ich reklama nie zawsze wygląda tak samo. Często pracodawca sprawdza kompetencje pracownika poprzez pewne testy i zadania. To jest bardzo korzystne, gdyż bez zbędnych formalności możemy zdecydować, czy dana osoba nadaje się do pracy, czy też nie. Wiele od tego zależy. Gdy rozmowa kwalifikacyjna jest w innym języku- pracodawca od razu może sprawdzić, czy pracownik umie biegle władać takim zagranicznym stylem mowy. To być może jest potrzebne, dlatego trzeba to sprawdzić. Wiele zawodów wymaga zupełnie innych kwalifikacji oraz umiejętności. Dlatego je trzeba sprawdzić przy rozmowie kwalifikacyjnej lub podczas trwania okresu próbnego. Jak widać ten okres decyduje praktycznie o naszej przyszłości w danej firmie.